Citat:
|
Ursprungligen postat av Anonymous
Jag behöver några tips på resemål.
Jag fyller 40 år och ska ta med familjen (fru & dotter 3,5 år) ,
jag hade tänkt att vi skulle vara borta under jul och Nyårshelgen.
Resemålet får gärna vara varmt, men vi gillar inte att ligga och sola på stranden.
Att flyga långt är vi alla vana vid.
Inte till Kina dit vi kommer åka nästa år.
Vi pratar endast Engelska.
Resan ska vara lite "speciell" som man kan minnas länge.
Resans längd 10-14 dagar.
Jag funderar på en kryssning någonstans i världen.
En storstad är inget problem, men det måste finnas något extra.
Kan ni hjälpa mig med några tips?
|
kanske det skulle vara en rolig resa till gambia. ett litet land där man pratar engelska,5 olika stamspråk. landet gränsar mot senegal och atlanten. storlek som skåne} SANT
om man inte tycker om sol,bad så finns det mycker att se!!!!!!!!!!
banjulmarknad finns allt från hrla västafrica.
ett måste om man är i västafrica.
kunta kinti ön, du vet filmen om slavarna som är populär igen. ön är nu nationalpark och man tror att ön kommer att försvinna i gambiafloden om några år.
man kan även ta en tur till senegal. många flyger över för 200-500 kr. men då är ju upplevelsen borta. ta en biltur å se landet ca 5-600 för en dagstur. hela bilen med guid..... kolla upp landet innan ni bokar till en annan plats... priser med ving ca 5-7000 per person 2 veckor. kan rekomendera senegambia hotel,lite lyxigt men gött. ca 6 poler egen strandremsa.
men vill ni se gambia ta ett annat alternativ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoppas ni kommer i väg.
kan säga att det är ett land man brukar säga så här om, WAOOUW hit ska jag igen!!!!! eller aldrig mer vilker jävla ställe!!!!!!!!! men 60 av 100 återkommer.
själv är jag en återkommande gäst i landet.
därför att
bra priser brukar hyra rum på african village 2 veckor över nätet ca 1,500. sen tar jag flygstol. privat taxi bokar jag för en hel vecka över nätet ca 1.000 kr.
bra temp. i atlanten ca 35 grader
i luften ca 29-39.
i polen ca 30.
man klarar sig på ca 6.000 kr då lever man jätte gott. med mat.dryck guid,handlar lite,
tänk på att en månadslön är ca 500 kr om det finns jobb!!!!! så ge inte så mycker i drixz för det ger fel signaler till alla barn.
MVH
Krister[/quote]