ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-01, 10:55

fl4tron

Nykomling
fl4tron är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jun 2006

Rykte: 0

Standard Resa med Thai Airways
Tjo!

I mars nästa år åker vi ner till Phuket i Thailand med Thai, blir min första långresa ner dit och nu sitter man ju såklart och funderar på det ena till det andra och letar runt på internet men jag har haft svårt att hitta information om thai airways, någon som har rest med dem kanske vill svara med ett kort inlägg om hur det är att resa med dem. saker jag undrar är tex hur servicen är, är personalen svensktalande? bra service? bra mat? finns det tv och sånt vid varje säte? fria drycker?
ser fram emot intressanta svar!

//Andreas
Svara med citat

Gammal 2006-06-01, 11:19

ewamic

Globetrotter
ewamic är inte uppkopplad
ewamics avatar

Reg.datum: mar 2006

Standard
När jag reste var maten bra, och det fanns Tv, men inte vid varje säte. Det var typ storbild på två ställen i planet.
Jag hade turen att sitta mitt framför storbilden *ler*

Jag minns inte vilket språk personalen talade, men jag tror inte de talade svenska. Kan hända at de hyrt in ny personal nu. Servicen var mycket bra, de kom fram och frågade om allt var okej, och det var gratis dryck, dock vet jag inte hur det är alkoholhaltiga drycker.

trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2006-06-02, 13:39

Laila

Medlem
Laila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2004

Standard
Hejsan.
Jodå det är bra att resa med Thai. Det är bättre comfort med lite större utrymme. Allt är ju vad man jämför med.
Personalen talar Engelska och Thai. Servicinriktad och bra personal tycker jag.
Fri mat och dryck under hela resan. Även alkoholen om jag inte har fel.

Hoppas du får en bra resa. :P
MVH Laila
gafaearoy@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2006-06-04, 14:40

fl4tron

Nykomling
Medlem

Standard
tack så mycket för hjälpen!
Svara med citat

Gammal 2006-06-04, 15:50

Standard
Förstår inte att det skulle vara så viktigt med bra service/gratis dricka mm.( inget personligt, har sett att många ställer den frågan om flera bolag) Ok om man undrar om dom har bra plan/ bra säkerhet ombordÄ även om det är en lång flygresa till Thailand, 10-12 timmar, så klarar man sig. Det viktigaste är väl att det är bra då man kommer fram! 8)
Svara med citat

Gammal 2006-06-04, 16:47

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det finns inget som heter fri drinkar... Flygbolagen sysslar inte med välgörenhet utan har som mål att gå med vinst. Om bolag X ska bjuda sina passagerare på drinkar så måste detta läggas på flygbilljettpriset. Så dom fri drinkarna kostar säket minst 200 kr per flygning vilket är inbakat i biljettpriset.
Svara med citat

Gammal 2006-06-04, 16:55

fl4tron

Nykomling
Medlem

Standard
Citat:
Förstår inte att det skulle vara så viktigt med bra service/gratis dricka mm.( inget personligt, har sett att många ställer den frågan om flera bolag) Ok om man undrar om dom har bra plan/ bra säkerhet ombordÄ även om det är en lång flygresa till Thailand, 10-12 timmar, så klarar man sig. Det viktigaste är väl att det är bra då man kommer fram!
Självklart är säkerheten viktig men det är ett mer antagande att de följer de regler som finns, därför valde jag att inte fråga det hade det varit ett helt okänt bolag så hade jag nog varit lite mer på min vakt å velat veta mer om planen och säkerhetsrutiner osv.. Sen som Micke skrev att det är inbakat i priset så gör det inte mig så mycket då föräldrarna står för de delarna av resan
Svara med citat

Gammal 2006-06-05, 14:37

engard

Nykomling
engard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Standard
Sas ska ju sluta m fri alkohol ombord men deras resor blir inte billigare iaf. Thai e kanon tycker jag och man kan hitta bra priser om man reser under deras kampanjperioder.
Det bästa va : "pratar dom svenska" :lol:
Svara med citat

Gammal 2006-06-05, 14:50

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av engard

Sas ska ju sluta m fri alkohol ombord men deras resor blir inte billigare iaf.
Men dom kan hoppa över en prishöjning istället...
Svara med citat

Gammal 2006-06-05, 15:35

fl4tron

Nykomling
Medlem

Standard
Citat:
Det bästa va : "pratar dom svenska"
Hehe. Jag har inte en susning, därför jag frågar..vad vet jag om de har personal som kan svenska eftersom det är svenskar som reser osv.. fast att det är engelska som gäller förvånar mig väl inte så mycket, känns bara lite skumt att flyga från sverige och bli tvungen att prata engelska redan på flygplanet.. hehe
Svara med citat

Gammal 2006-08-15, 18:19

fat mammy

Nykomling
fat mammy är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Standard
De pratar inte svenska på Thai men engelska. Det är vackra thailändskor som är flygvärdinnor. Bra service bra mat flera menyer,fria drinkar öl och vin som visserligen är inbakat i priset.Jag var jättenöjd med dem båda gångerna jag flög till Bangkok Ewa
Svara med citat

Gammal 2006-08-16, 11:01

elanesse

Nykomling
elanesse är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2006

Skicka ett meddelande via MSN till elanesse
Standard
hmm..blir lite förvånad över att någon tror att personalen på thai ska prata svenska bara för att planet hämtar passagerare härifrån.
Om realiteten var så, skulle ju all flygpersonal över världen behöva vara
extrema språk-begåvningar...dessutom är vel engelska som ett andra språk för de flesta människor idag?

Thai är förövrigt de bästa flygbolaget jag rest med!
Små finesser som lugnande thailändsk musik innan start,
rökelse dofter i kabinen, små goda grejer att äta då o då mm..makalöst
trivsamt : ) Bör även nämnas att thais flygvärdinnor är de bäst klädda också till skillnad från Austrias från top till tå illröda kostumer,
och Brittish Airways bondeliknande utstyrslar( bruna och tråkiga).

Ett hurrarop för Thai -airways!
Svara med citat

Gammal 2006-09-02, 13:41

MS Yaan

Medlem
MS Yaan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Skicka ett meddelande via MSN till MS Yaan
Standard
Fria drycker är det alltid vid långa resor! Iaf till Asien
Men personalen, så antar jag att dem inte pratar svenska, eller det kanske finns några få, som är svenskar där då... Men engelska lönar sig alltid annars
Tvn, finns typ kanske vid var 3-4:e rad, filmerna är okej, oftast brukar dem vara på thailändska med engelsk/svensk text...
Servicen är bra, men var alltid beredd med någon extra mat vid sådan lång resa, kommer ihåg då jag reste, de serverade middagen för tidigt och det var lååååångt kvar tills vi skulle vara framme... dem sålde sånahära noodlecup för kanske typ 2Euro styck samt att allt var slutsålt och den enda lösningen hade var: drick juice, vatten, ni får dricka allt som finns här... Och där satt vi hela vägen till Hong Kong med kurrande magar... Men förstås så var det ju inte Thai Airways, det var Air China, men en förvarning skadar väl aldrig? Eller?

Gammal 2006-09-04, 14:50

John76

Standard
Bra service och hyggliga benutrymmen är ruskigt skönt o ha när man reser så långt. Jag har åkt med thai och det är superbra(har gjort flera långresor och thai är hittils det bästa)!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8