ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-03-28, 14:54

Sagodrottningen

Medlem
Sagodrottningen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard HUS/LÄGENHET UTOMLANDS
Har precis varit inne på tråden som handlar om att flytta till Thailand och köpa hus..

Kände mig lite inspirerad att starta en ny tråd. Är det någon som vet i vilka länder man fortfarande kan köpa hus riktigt billigt? Med jämna mellanrum kollar jag på nätet, men det sortiment som finns där är dyrt.

Det gäller länder som är varma under den svenska vintern. Alltså inte Europa. Annars är alla förslag varmt välkomna.

Standarden på huset behöver inte alls vara hög. Är troligen ute efter det billigaste rucklet
Svara med citat

Gammal 2006-03-28, 15:18

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Jag skulle satsa på Kroatien, i närheten av Italien.
Där är det relativt billigt som jag förstått det, hörde ett pris på 1.2 miljoner för ett nybyggt hus precis vid havet.
Om du åker dit och letar kan du säkert hitta hus lite längre in i landet för en bråkdel av det, men det är bara som jag gissar
Svara med citat

Gammal 2006-03-28, 15:34

Sagodrottningen

Medlem
Medlem

Standard
Hur är värmen i Kroatien under vintern?

Sen är det där med 1.2 miljoner ALLDELES för dyrt. Men om det nu var nybyggt och vid havet så måste ju äldre hus inåt landet vara mycket billigare ja.

Har du varit inåt landet där? Kroatien har jag aldrig varit i närheten av, så jag vet faktiskt ingenting om det. Är det fint där?
Svara med citat

Gammal 2006-03-28, 15:48

Sagodrottningen

Medlem
Medlem

Standard
Här i Sverige finns det ju mångmiljonvillor, men det finns också på sina håll små hus från 50.000:- och uppåt. Kan då tänka mig att om man kommer från ett annat land och ska köpa sig något här så stöter man på en mäklare som säljer den där rödknutiga stugan i småländska skogen för en miljon..

Tänkte att det är kanske samma sak i andra länder. Att det finns hem i alla prisklasser, om man vet var man ska leta.

Är Kroatien varmt så låter det väldigt intressant - ska försöka kolla upp det.

När jag var i södra Frankrike med min familj för 14 år sedan så blev vi erbjudna att köpa vår semesterlägenhet för 90.000:-, något vi inte gjorde. Det var ju ganska dumt. Vi var i en ganska okänd småby, vid "falska" rivieran. Där var underbart. Tvivlar på att det är samma pris nu. (Det var inte timeshare eller liknande heller, utan ett "riktigt" köp). Vill iaf inte leta i Frankrike, för där är för kallt på vintern
Svara med citat

Gammal 2008-05-08, 11:45

elissa

Standard Egypten
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodrottningen Visa inlägg

Har precis varit inne på tråden som handlar om att flytta till Thailand och köpa hus..

Kände mig lite inspirerad att starta en ny tråd. Är det någon som vet i vilka länder man fortfarande kan köpa hus riktigt billigt? Med jämna mellanrum kollar jag på nätet, men det sortiment som finns där är dyrt.

Det gäller länder som är varma under den svenska vintern. Alltså inte Europa. Annars är alla förslag varmt välkomna.

Standarden på huset behöver inte alls vara hög. Är troligen ute efter det billigaste rucklet

Så klart det är Egypten Mitt namn är Elissa och jag arbetar för ett engelsk företag som bygger och säljer lägenheter i Hurgada. Garanti, kvalite och förmånliga priser. Hurgada är ett ny upptäckt område med underbart väder året runt och har vackraste havet - röda havet. För er som dyker är det underbart. För mer information kan ni kontakta mig eller gå in på våran webb sida. www. property-hotspots-worldwide.com. min mail elissa@property-hotspots-worldwide.com.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 11:53

Gäst

Standard Hus i filippinerna
Vi bygger 10 hus på ön Panglao i Filippinerna, Billiga resor dit via hong kong och billigare än thailand. Husen är 80m2 stora med gemensam pool och kostar 530.000 sek. mer info finns på Alona Villas - Startsida
Svara med citat

Gammal 2011-04-07, 22:05

Gäst

Standard Huskostnad i PH
Jag kan avslöja att ett splitter nytt, väldigt enkelt, fristående hus med liten tomt kostar 14.000 SEK nyckelfärdigt i byggkostnad! Priser på en halv miljon SEK är rent löjeväckande även om det kanske ingår lite kakel och en färg-TV... Jag behöver jobba 2 timmar varje månad och har bättre ekonomi än i Sverige när jag behövde jobba 7 dagar i veckan! Ja, det finns billiga länder än i dag, men du behöver kunskap för att göra saker. Ingat.
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 22:12

Gäst

Talking
"Jag kan avslöja att ett splitter nytt, väldigt enkelt, fristående hus med liten tomt kostar 14.000 SEK nyckelfärdigt i byggkostnad! Priser på en halv miljon SEK är rent löjeväckande även om det kanske ingår lite kakel och en färg-TV... Jag behöver jobba 2 timmar varje månad och har bättre ekonomi än i Sverige när jag behövde jobba 7 dagar i veckan! Ja, det finns billiga länder än i dag, men du behöver kunskap för att göra saker. Ingat."

Var är detta? Mer info tack
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 22:15

Gäst

Smile billigt i gambia
gambia finns många fina hus och billigt är det.
just nu finns flera hus och mindre hotell till salu.

vet att det såldes ett nybyggt hus i juli av en engelskman på ett svenskt område "bakau"
för endast 90.000 kr. 4 rum och kök med rinnande vatten och trädgård.
fanns även en byggnad för att hyra ut i trädgården på 1 rum med ström och vatten.

billigt att leva oxå! lägenheter i banjul 3rum kostar ca 20-30tusen men då är det lägenheter utan pool och långt till atlanten.
men husen från 60-90tusen som ligger nästan på stranden är ett bra pris.
finns nu på blocket oxå men då är det svenskar som ska ha överpriser men kolla runt lite så hittar även du ett bra billigt hus!
i senegal som ligger 30 min flygtid från banjul kostar ett vanlig byggnad ca 30tusen.
vanlig dvs ett stort hus med 4 rum och riktigt kök med toa och oftast 2 byggnader i trädgården för uthyrning. du ser ju själv vad svenskarna har för veckohyra på sina hus om du vill hyra! då förstår du att du går med vinst tidigt.
så vill du bo billigt och äga dim mark själv så är detta bättre än thailand för där får du inte äga ditt boende.
många tror att dom äger sitt boende i thailand men dom gör inte det alls.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8