ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-01, 12:56

Jamali

Nykomling
Jamali är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Jamali Skicka ett meddelande via Skype™ till Jamali
Standard Yoga & meditation, ja men hur och vart?
Tja!

Jag är en dude som ska dra o resa till olika länder i asien inom en snar framtid. Resan ska inte vara en "2 veckors" eller "1 månads" resa utan tanken är att man ska stanna utomlands i ca 1 år eller kanske till och med 2 eller 3 år. Jag har heller inte tänkt att stanna i ett land utan besöka ett par olika länder/städer. Jag har läst rätt mycket om buddismen, taoismen, Dahli lama o sånt. Därför vill jag gärna resa till länder som Kina, Tibet, Indonesien (Bali), Indien och liknande länder för dessa delar tydligen en liknande yoga/meditations kultur. Alltså strävar jag efter att resa till länder som har yoga och meditations aktiviteter. Dock har jag noll erfarenhet om liknande resemål. Jag har bara rest till länder i Europa, USA och Kanada. Av denna anledning skulle jag uppskatta era åsikter, erfarenheter och kunskap kring detta.

vad/vilka olika sorts yoga, meditationer finns det som man kan ta del av? T.ex. Lyengar yoga.

Jag har att man kan bo på yoga/meditations center istället för hotell under dessa resemål.

Vilka länder/städer rekomenderas? vart drog du/ni och hur kändes det?

övrig info som du tycker kan vara bra o känna till får du gärna dela med dig Alla åsikter,upplevelse, erfarenhet och kunskap kring detta uppskattas?
/Arash
Svara med citat

Gammal 2011-11-01, 09:33

Salzburg Storyteller

Nykomling
Salzburg Storyteller är inte uppkopplad
Salzburg Storytellers avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
THAILAND TIPPS för Meditation
Buddhist Meditation in Thailand - här finns det Inforamtioner...

WAT PRAYONG INTERNATIONAL MEDITATION CENTER BANGKOK THAILAND - Meditationszentrum Thailand Mae Chee Brigitte
- Äkta Meditationsretreat med munkar (Meditation, Vippassana, ingen Yoga!)

meditation in Thailand--POP House
- Meditationtionscenter näre Bangkok. Dhammakaya - lite Yoga - "westernized"

Meditation Retreats at the Suan Mokkh International Dhamma Hermitage
Yoga-Meditationen-Chants etc..."Hardcore-retreat" (även sängarna!!) .
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8