Tja!
Jag är en dude som ska dra o resa till olika länder i asien inom en snar framtid. Resan ska inte vara en "2 veckors" eller "1 månads" resa utan tanken är att man ska stanna utomlands i ca 1 år eller kanske till och med 2 eller 3 år. Jag har heller inte tänkt att stanna i ett land utan besöka ett par olika länder/städer. Jag har läst rätt mycket om buddismen, taoismen, Dahli lama o sånt. Därför vill jag gärna resa till länder som Kina, Tibet, Indonesien (Bali), Indien och liknande länder för dessa delar tydligen en liknande yoga/meditations kultur. Alltså strävar jag efter att resa till länder som har yoga och meditations aktiviteter. Dock har jag noll erfarenhet om liknande resemål. Jag har bara rest till länder i Europa, USA och Kanada. Av denna anledning skulle jag uppskatta era åsikter, erfarenheter och kunskap kring detta.
vad/vilka olika sorts yoga, meditationer finns det som man kan ta del av? T.ex. Lyengar yoga.
Jag har att man kan bo på yoga/meditations center istället för hotell under dessa resemål.
Vilka länder/städer rekomenderas? vart drog du/ni och hur kändes det?
övrig info som du tycker kan vara bra o känna till får du gärna dela med dig

Alla åsikter,upplevelse, erfarenhet och kunskap kring detta uppskattas?
/Arash