Citat:
Ursprungligen postat av posttillmikael
Tjenare, jag skulle tacksamt ta emot lite tipps på vart jag skall åka. jag vill ha hyfsat snorklingsvatten. Och sen får det gärna finnas mycket vegetarisk mat.(helst vegan- men det är väldigt svårt.) går detta att kombinera. dessutom gärna runt medelhavet. När man åker till grekland får jag oftast leva på grekisk sallad hela semestern, vilket visserligen inte är fy skam. Men det är lite tröttsamt att gå omkring o leta efter restauranger alternativt beställa någont från barn menyn. Man kanske är tvungen att åka till Asien för att kunna äta mycket olika vegetariskt? någon som har några bra erfarenheter? jag funderar på att åka i september.
|
Turkiet
Det turkiska köket är idealiskt för vegetarianer och maten serveras ofta på ett stort fat med flera rätter, flatbröd och en mängd olika dippsåser.
I Turkiet kan du smaka på traditionella rätter från det ottomanska imperiet, med influenser av Mellanösterns, Balkans och Asiens kök; kända turkiska läckerheter som fyllda vinblad (yaprak dolmasi) och baklava - ett sött kaffebröd smaksatt med sirap och nötter.
Även de mycket populära sötsakerna Turkish Delight är vegetariska!
Kas
Under ytan utanför Kas så kommer du att se den sjunkna staden Kekova, där dom antika pelarna samt andra byggnader står kvar under vattnet. Dessa är en upplevelse att dyka omkring vid eller bara ta en glasbottenbåt som kör över området och gör det möjligt för dig att uppleva denna undervattenstad utan att bli blöt.