ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-22, 10:18

KristinaChristian

Nykomling
KristinaChristian är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard Kort tid i Malaysia - vart åker vi?
Hej!

Vi kommer att resa runt i SOA och kommer att åka till bland annat Malaysia och bara stanna i 1 max 2 veckor i början av mars. Vi vill gärna ha lite tips på bra ställen att besöka eftersom vi inte har så lång tid att resa runt när vi väl är där. Vi vill veta vart man ska åka för att få sol och bad =) Vi vill också kunna göra lite saker som att snorkla, se havssköldpador och likande. Har ni tips på bra och billiga ställen att bo på så är det välkommet!

Tacksam för svar =)

/ Kristina och Christian
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 15:51

LN21

Medlem
LN21 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Ja vet att ja kan vara sent ute men I KL så se Batu Caves.
Annars gillade ja stan Melacka bättre. Lugnare, mindre stress.
Langkawi många öar i området o mycke att se o finfina stränder.
Pulau Perhentian på östkusten ska vara ännubättre, har inte varit där.
Så skulle du råka dit så skriv gärna om det.
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 14:54

gäst

Talking Malysia
Hej. Jag och min sambo var nyligen i malysia och backpackade.
Thaman negara är malysias jungel och regnskog, helt värt ett besök.
Det är billigt att ta sej dit från kuala lumpur och det går alldeles utmärkt att vandra i jungeln utan guide. Men om du inte gillar insektern, ödlor, elefanter och tigrar är detta ingen plats för dej. Jag har total ormskräck men såg inte n enda orm faktiskt.
Det va en otrolig upplevelse, men det räcker med att stanna kanske 2 dagar, då det e ganska mycket mygg och väldigt varmt och fuktigt där.
Lankawi är också något jag rekomenderar då vi lyckades vara där och få de vackra stränderna för oss själva. Väldigt billig sprit och cigaretter ca 10kr för en limpa om man är intresserda av det(O:
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 15:42

Gäst

Standard Stanna ett par veckor
Jag tycker att ni ska stanna ett par veckor om ni har möjlighet, en vecka är kort. Eftersom ni inte skriver från vilket håll ni kommer till Malaysia, eller om ni startar eller avslutar resan där, är det svårt att tipsa om en resrutt, men KL ett par dagar är helt ok och sedan bör ni åka tåg om ni ska vidare, för det är billigt, bekvämt och trevligt på alla sätt och vis.
Penang eller Lankawi för stränernas skull och där är det lite tycke och smak som måste avgöra, surfa runt och leta info om vad andra tycker så blir ni snart varse vad som är bäst för er.
Jag har skrivit om Malaysia och lite om vad ni kan göra där på www.feria.se.
Kanske det kan ge er lite inspiration.
Trevlig resa
Gunnar
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 14:50

Inger40

Nykomling
Inger40 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av KristinaChristian Visa inlägg

Hej!

Vi kommer att resa runt i SOA och kommer att åka till bland annat Malaysia och bara stanna i 1 max 2 veckor i början av mars. Vi vill gärna ha lite tips på bra ställen att besöka eftersom vi inte har så lång tid att resa runt när vi väl är där. Vi vill veta vart man ska åka för att få sol och bad =) Vi vill också kunna göra lite saker som att snorkla, se havssköldpador och likande. Har ni tips på bra och billiga ställen att bo på så är det välkommet!

Tacksam för svar =)

/ Kristina och Christian

Melacka är ett bra ställe att resa till för relax ett par dagar som första stopp i asien, dock rekommenderat för lite äldre publik, ingen speciell bad/sol ort, men som turistmal 3-4 dagar för ett svenskt par, e det riktigt gott, mycket historia!
Svara med citat

Gammal 2011-03-14, 20:20

Hajpojken

Nykomling
Hajpojken är inte uppkopplad
Hajpojkens avatar

Reg.datum: mar 2011

Standard
Skulle vilja rekommendera ett besök till Skybridge på Lankawi
Bifogar lite bilder från google
skybridge Lankawi - Sök på Google Lagom äventyrligt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8