Citat:
Ursprungligen postat av emmapemma93
Jag har några frågor! Jag & en kompis tänkte tågluffa sommaren 2012, visserligen är det några hundra dagar dit men jag är nyfiken redan nu (läs: har inget bättre för mig en kväll som denna och gör i princip allt för att inte behöva sova).
Bokade ni alla tåg (alltså typ nattågen etc) innan ni åkte? Bokade ni även hotell? Jag har läst nästan alla inlägg och undrar varför ni valde att bo på så fina hotell? Hur länge var ni borta? Hur mycket pengar gick den sammanlagda resan på?
Det där var nog alla mina frågor, är väldigt tacksam för svar!
|
Vi köpte ett så kallat Interrailkort via SJ. Det gäller i alla länder förutom landet det köps i (Sverige då) och det finns lite olika prisklasser, ni kan kika lite på dom
här och välja det som passar bäst.
Vi bokade alla hotell innan vi åkte. Varför vi bodde på hotell var mest för att det var Jakob som bokade och planerade nästan allt, så jag hängde mest på. Sen är herr Jakob en aning pedantisk och försiktig, så han ville absolut att vi skulle bo på hotell. Fixar ni hostel att bo på så kommer ni tjäna väldigt mycket på det.
Vi var borta i exakt en månad och jag la ut horribla 45 000 kronor på resan, något du kan kapa väldigt kraftigt om du inte är lika dum i huvudet som jag var typ. Det gick lite för mycket pengar här och där för egen del helt enkelt. Är du statistiknörd så sammanfattade jag resan i det här inlägget:
Tågluff: Statistik - En sammanfattning av resan