ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-18, 18:48

kausti

Nykomling
kausti är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard
Har personligen flyttat till Irland för att jobba på IBM så jag kan svara på ganska mycket om hur man gör/vart man söker jobb/hur man fixar lägenhet och allt annat ni kan undra över. Fråga på så svarar jag såfort jag blir medveten om att ni skrivit här.

Finns mer info på min blogg också: Kaustis Blogg - Jobba på Irland, Tågluff genom Europa och lite annat smått och gott

Kan lägga upp en guide om hur man gör för att söka jobb/flytta hit om ni vill ha det.

Gammal 2010-12-23, 15:32

Flyrib

Medlem
Flyrib är inte uppkopplad
Flyribs avatar

Reg.datum: aug 2009

Wink
Har du någon idé om var ni skulle kunna tänka er att bo? Lättare att ge hjälp då!

Gammal 2011-04-21, 09:04

SundayForever

Nykomling
SundayForever är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Standard
Själv flyttade jag till Österrike (utan att kunna ett ord tyska) efter skolan (20 år gammal). Jobbade hårt. Tjänade lite. Blev INTE sparkad. Jobbar du bra får du stanna - annars blir du sparkad (14 dagar avsägningstid).
Nu efter 21 år har jag ett eget företag och har det bra. Men det var inte lätt.
Det gäller att anpassa sig i landet där man bor och acceptera skillnanderna. Att säga "i sverige är det annorlunda" hjälper inte.

Buy Runescape Gold,Buy RS Gold,Buy RS Gold
Svara med citat

Gammal 2011-10-24, 17:38

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Håller med vad som sagts om Arbetsförmedlingen, glöm dem, sök jobb på plats! Det räcker med att kolla in deras hemsida för att inse att de inte direkt prioriterar jobb utomlands eller info om det.
Lycka till alla ni som går i flyttplaner, det är bra och roligt att flytta utomlands och man ska passa på när man kan!
Svara med citat
Svara

« RIO | vespa i rom »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8